Kelebihan Bela Kucing

You may also like...

21 Responses

  1. raihanah says:

    suka juga kucin. tapi malas nak jaga bab pembuangan najis dia tu

  2. zik says:

    kucing haiwan yang unik…boleh jadi sangat manja dengan tuan dia. Boleh jadi penjaga rumah pun betul jugak

  3. zool says:

    Betul tu..
    tapi sekarang dah tak rajin bela kucing.. rumah teres ni

  4. Mohd Rasul says:

    Acul ada bela 3 ekor kucing kat rumah. diorang selalu bagi hadiah lipas haha… wife punye la marah kalau diorg bawak lipas 😀

  5. Wan Syahida says:

    Suka kucing. Anak-anak pun suka. Tapi tak suka jugak membersihkan najis. Huhu.

  6. nikkhazami says:

    pernah lalui semua perkara di atas. sebab tu sayang sgt dgn kucing

  7. sharmien says:

    nak bela binatang perlu komitmen tinggi, i,e bab jaga, kebajikan, n etc. saya pula awal2 lagi surrender takut tak mampu nak menjaganya. tumpang seronok je la tengok orang lain ada kucing.hihihi…

  8. mrhanafi says:

    banyak benda baik ada pada kucing..

    benda tak baik pun ada terutama nak urus kucing betina..

    banyak anak ..nak buang rasa bersalah…nak bela rasa tak mampu..

    nak bagi orang jelah…

  9. Nadhie says:

    Kalau jenis yang dari kecik takut kucing tu acaner Mirul?

    • Amirul says:

      Mungkin boleh cuba pegang anak kucing peliharaan kawan. Sebab kucing kecil lebih mesra dan tak lah nampak scary macam kucing yang besar. Mungkin boleh membantu

  10. Ejam Othman says:

    Rindu zaman remaja dulu selalu jer ada kucing datang rumah keluarga dan akhirnya jadi kucing peliharaan tapi sejak dah berkeluarga sendiri tak mampu nak bela kucing sebab risau menzalimi makhluk itu.

    Lagipun anak-anak takut kucing…hehe

  11. lankapo says:

    murah rezeki kalau kita bela kucing. hari-hari sedekah dengan memberi kucing makan.
    Hidup pun akan lebih tenang. InsyaAllah.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *